La Fundació Activitats realitzades Projectes Mitjans de comunicació

Com col·laborar Enllaços Contacte

Enllaços interessants

Parròquia Mare de Déu de Montserrat

El mes d'abril de 1920 es va posar la primera pedra d'una petita capella. El 1966, Mossèn Sardà va fundar l'Escola Especial Mare de Déu de Montserrat, la titularitat inicial de la qual era la Parròquia i des de 2016 correspon a la Fundació d'Escoles Parroquials del Bisbat de Barcelona.

Al llarg de la història parroquial, a part de les activitats pastorals habituals, s'han organitzat pelegrinatges a Montserrat. El primer pelegrinatge del qual es té notícia va ser l'any 1928.

Fundació Escoles Parroquials

La Fundació d'Escoles Parroquials promou l’educació integral dels alumnes, d’acord amb una concepció cristiana de la persona, de la vida i del món, i els prepara per participar activament en la transformació i en la millora de la societat.

Arquebisbat de Barcelona

L'Arquebisbat de Barcelona és una demarcació de l'església catòlica a Catalunya. La Catedral de Barcelona és la seva seu i església principal, i la Mare de Déu de la Mercè la seva patrona.

L'actual Arquebisbe és Monsenyor Joan Josep Omella Omella.

Discapacitat Intel·lectual Catalunya

Membre de FEAPS. Agrupa entitats que treballen per a la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i de les seves famílies a Catalunya.

Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Església Barcelona

Hi trobem notícies, crítiques, entrevistes, recomanacions de pel·lícules i llibres, relacionades amb el món de l'Esglèsia i del cristianisme.

Fundació Escoles Cristianes

El col·lectiu de les Escoles Cristianes de Catalunya s'ha anat configurant com a tal a partir de l'any 1977. Des del 2004, la Fundació «Escola cristiana de Catalunya» va substituir el Consell creat pel Cardenal Jubany i va posar en marxa noves iniciatives al servei de les escoles, a través del «Centre de serveis a les escoles cristianes» (CESEC). El patronat de la Fundació, el presideix l'arquebisbe de Barcelona.

Càritas Diocesana de Catalunya

Càritas és una entitat de l'Església catòlica que té com a objectiu promoure, orientar i coordinar l'acció social i caritativa de la diòcesi, i la finalitat d'ajudar a la promoció humana i al desenvolupament integral de les persones, sensibilitzar la societat i promoure la justícia social. Càritas és una entitat sense ànim de lucre. Està formada per voluntariat i professionals, i acompanya els sectors socials més desfavorits.

Justícia i Pau

Justícia i Pau és una entitat cristiana que actua a Catalunya des de l'any 1968 i que té per finalitat la promoció i defensa dels drets humans de les persones i els pobles, la justícia social, la pau i el desarmament, la solidaritat i la protecció del medi ambient.

Catalunya religió

Espai de notícies, blogs, video-blogs, pel·lícules, llibres... relacionat amb l'actualitat religiosa a Catalunya.

Casal d'Entitats Mas Guinardó

El Casal d’Entitats Mas Guinardó és un equipament municipal de proximitat que actua com a promotor de la vida social i associativa del barri. El seu ús està orientat a donar suport a entitats, grups estables, informals, veïnat del barri i districte, així com l’acolliment, la convivència, la dinamització i la promoció social i cultural.

Centre Cívic del Guinardó

El Centre Cívic Guinardó és un equipament de proximitat del Districte d'Horta-Guinardó que té per finalitat promoure la participació cultural i social de les persones, grups i entitats del barri del Guinardó.

Seu del Districte Guinardó

Barcelona està organitzada en deu districtes municipals. Aquests són els òrgans que apropen la gestió a la ciutadania, fomenten la participació ciutadana i representen els interessos dels diversos barris i zones del municipi. L’actuació dels districtes s’ha d’ajustar als principis d’eficàcia, coordinació i solidaritat amb l’objectiu de corregir els desequilibris i les desigualtats.

La meva Barcelona: Horta-Guinardó

Notícies sobre tot el que passa al barri del Guinardó, agenda d'activitats, cultura, història, propostes musicals...

Memòria històrica del barri Horta-Guinardó

Història gràfica del barri del Districte d'Horta Guinardó.
Origen de la Parròquia de la Mare de Déu de Montserrat.

Informacions culturals

Voleu conèixer alguna de les costums i actes culturals que celebrem?